Zápis ze Shromáždění vlastníků garáží dne 11. 3. 2010
Zápis ze Shromáždění členů Společenství vlastníků garáží Kralovická 26 uskutečněného dne 11. března 2010
Datum, místo a čas konání: 11. března 2010 v budově garáží Kralovická 26, od 17:00 do 18:00 hodin
Za výbor SVG přítomni: předseda
Program Shromáždění:
1. prezence účastníků shromáždění
2. seznámení s činností výboru v roce 2009
3. zpráva o hospodaření společenství v roce 2009
4. finanční rozvaha na rok 2010
5. reklamace stavby řešené s firmou INBA s.r.o. v roce 2009 + výhled
6. diskuze – více bodů
7. usnesení a závěr
1. Prezence účastníků shromáždění
Dle podpisů na Prezenční listině, která je nedílnou součástí tohoto zápisu, bylo na tomto shromáždění přítomno celkem: 51 majitelů garáží, s celkovým spoluvlastnickým podílem: 8155,5 / 16270 .
Shromáždění je tedy usnášeníschopné.
2. Seznámení s činností výboru v roce 2009
Výbor SVG se v minulém roce zabýval provozem garáží i hospodařením s financemi SVG Kralovická.
· Výbor SVG - celkem se uskutečnily čtyři schůzky výboru. Zápisy z nich byly na nástěnce v garážích a jsou umístěné na našich webových stránkách. Výbor také řešil podněty od majitelů garáží, které zazněly na minulém Shromáždění nebo během roku.
· Finance - evidence přijatých plateb do fondu oprav a záloh na elektřinu, proplácení faktur za služby a celoroční vedení peněžního deníku, předání všech dokladů Plzeňskému servisu pro roční účetní uzávěrku, komunikace s Finančním úřadem apod. – paní Eva Mašátová,
· Reklamace - vyřizování reklamací stavby s firmou INBA s.r.o., účast na opakovaných Reklamačních řízeních, jednání s firmami SAHAN, DigiArch a dalšími – pánové Beránek a Schwarz,
· Výjezd z garáží – zajištění bezpečného výjezdu (rozhledu) na silnici = opakovaná komunikace s Magistrátem MP – vedoucí odboru dopravy p.Tomanovou a Správou veřejného statku MP – vedoucím úseku dopravního inženýrství p.Vohradským.
Nyní již vyřešeno značkou Zákaz zastavení v celém úseku výjezdu z garáží. Částečně nám nahrála i nutnost zbudování přechodu pro chodce u knihovny - pánové Beránek a Schwarz,
· Bezpečnostní šrafování – proběhlo označení všech rohů komunikace uvnitř garáží žluto-černým šrafováním, za 4.200,- Kč – opravu některých odloupnutých míst provede firma na jaře, dle počasí – Beránek,
· Vjezdová vrata do garáží – v létě byla nutná oprava mechaniky otevírání vrat = prasklý díl – za 3.964,- Kč. Běžný servis = mazání pohyblivých částí si řešíme sami – Beránek,
· Odečet elektřiny v garážích – v prosinci proveden členy výboru samoodečet spotřebované elektřiny v jednotlivých garážích, potřebný pro vyúčtování za rok 2009 – Mašátová, Beránek,
· Nová smlouva s Plzeňským servisem na rok 2010 – uzavřena smlouva na tento rok, ve stejném rozsahu jako loni, zvýšení fakturované částky o 1% DPH. (z 19% na 20% DPH),
· Úklid atd. – během roku byl prováděn úklid uvnitř a kolem garáží, nákup úklidových prostředků na zimu, úklid sněhu na vjezdu, výměna zářivek, oprava klik atd. – Beránek.
3. Zpráva o hospodaření společenství v roce 2009
Zůstatek z roku 2008 |
|
+ 69 143 |
Příjmy |
za předpisy do FO a zálohy na elektřinu vybráno od vlastníků |
+ 132 900 |
|
úroky na běžném účtu |
+ 453 |
|
vrácené přeplatky nespotřebované elektřiny vlastníkům garáží |
-10 221 |
|
bankovní poplatky za celý rok 2009 v HVB Bank |
-2 563 |
|
převod nedoplatku – chyba účtárny Plzeň. servisu (58 Koutník) |
-6 |
Příjem 2009 celkem |
|
+ 189 706 |
Výdaje |
Faktura ČEZ – za elektřinu v období 5/2008-27/4/2009 |
- 23 572 |
|
bezpečnostní šrafování na rozích uvnitř budovy |
- 4 200 |
|
roční pojištění budovy u Kooperativy |
- 19 130 |
|
roční povinná kontrola hasicích přístrojů |
- 692 |
|
roční povinná deratizace |
- 714 |
|
mimořádná oprava vjezdových vrat – prasklá mech. součástka |
- 3 964 |
|
odměny výboru SVG za práci v roce 2008, včetně daní FÚ |
- 18 000 |
|
příspěvek na telefon - Beránek Petr |
- 3 850 |
|
úklid garáží + půjčovné zametacího stroje |
- 3 214 |
|
výpisy z KN, jejich ověření, poštovné |
- 1 058 |
|
kopírování dokumentů, reklamací apod. |
- 581 |
|
kancelářské potřeby, tonery do tiskárny, šanony atd. |
- 2 638 |
|
odměna právníkovi (akce kolky) |
- 299 |
|
posypová sůl, zářivky, pesticid na plevel, úklidové potřeby,…. |
- 1 571 |
Výdaje 2009 celkem |
|
- 83 483 |
Příjem celkem |
|
+ 189 706 |
Výdej celkem |
|
- 83 483 |
Zůstatek na konci roku 2009 |
|
+ 106 223 |
4. Finanční rozvaha na rok 2010
Zůstatek z roku 2009 |
|
+ 106 223 |
Příjmy |
za předpisy do FO a zálohy na elektřinu vybrat od vlastníků |
+ 132 912 |
Příjem 2010 celkem |
|
+ 239 135 |
Výdaje |
vrácené přeplatky nespotřebované elektřiny vlastníkům garáží |
- 10 626 |
|
bankovní poplatky HVB Bank v roce 2010 |
- 2 600 |
|
Plzeňskému servisu za účetní uzávěrku roku 2009 |
- 23 520 |
|
ČEZ elektřina za období 4. - 12. 2009 |
- 14 825 |
|
ČEZ elektřina za období 1. - 4. 2010 |
- 10 000 |
|
roční pojištění budovy u Kooperativy |
- 19 130 |
|
roční povinná kontrola hasicích přístrojů |
- 1 000 |
|
roční povinná deratizace |
- 500 |
|
odměny výboru SVG za práci v roce 2009, včetně daní FÚ |
- 18 000 |
|
příspěvek na telefon - Beránek Petr |
- 4 200 |
|
plánovaná částka na úklid garáží |
- 4 000 |
|
Plánovaná částka na ostatní drobné výdaje |
- 6 000 |
Výdaje 2009 celkem |
|
- 114 401 |
Příjem celkem |
|
+ 239 135 |
Výdej celkem |
|
- 114 401 |
Předpokládaný zůstatek na konci roku 2010 |
+ 124 734 |
5. Reklamace stavby řešené s INBA s.r.o. v roce 2009
Nové, podstatné závady stavby se neobjevily, přetrvávají vesměs ty původní z roku 2007, které dále reklamujeme. Dne 1. 4. 2009 proběhlo Reklamační řízení = kontrola odstranění závad z minulé reklamace. Žádná závada nebyla odstraněna! Dostali jsme však písemné vyjádření INBY ke všem závadám, včetně návrhu technologií pro jejich odstranění. Během roku došlo ještě k dalším několika schůzkám s f. INBA a SAHAN, pro vyjasnění některých závad. Dva hlavní problémy jsou - praskliny ve fasádě po celém obvodu, kterými při dešti zatéká do garáží a nekvalitně provedené části střechy objektu, kterou rovněž zatéká.
Fasáda by se měla v letošním roce vyřešit obložením (zateplením) celého objektu 4 cm silným polystyrenem – na náklady INBY s.r.o. Po dokončení fasády proběhne nátěr zábradlí schodiště.
Střechu by měla nyní opravovat jiná, nová firma, jelikož opravy prováděné původní firmou, která střechu stavěla, byly tak nekvalitní a lajdácké, že jí výbor musel ze střechy v létě vyhnat. Výbor vzal na vědomí i zatékání střechou letos v únoru při odtávání vrstvy sněhu, fotodokumentaci předal INBĚ s.r.o.
V loňském roce se tak povedla opravit jen propadlá zámková dlažba na vjezdu do objektu a prohozená elektroinstalace ve dvou garážích.
Kompletní soupis a historie řešení závad nazvaná „Reklamace INBĚ“ je na našich webových stránkách, aktuality pak vyvěšujeme i na nástěnce v garážích.
6. diskuze – více bodů
- přítomným byl znovu vysvětlen způsob platby Vyúčtování elektřiny za rok 2009 a Předpisu na rok 2010, tj. možnost vzájemného započtení obou částek při přeplatku a přičtení nedoplatku do jedné sumy. Datum splatnosti je určen do konce dubna,
- v souvislosti s potřebou vytváření finanční rezervy ve Fondu oprav bylo navrženo výborem SVG zvýšení platby za 1m2 ze současných 5,- Kč měsíčně na 7,- Kč. Navýšení platby do FO u garáže standardní velikosti by bylo o 386,- Kč ročně. Ve výsledku by nám tak ve FO přibylo do rezervy o cca 40 000,- Kč více. Předseda výboru nechal o tomto návrhu hlasovat s tímto výsledkem:
pro 51 majitelů proti 0 majitelů zdrželo se 0 majitelů
Návrh na navýšení platby do FO byl přijat a bude platný od roku 2011,
- vyřešení problému se špatným výhledem při výjezdu do vozovky ohodnotili přítomní majitelé kladně,
- diskutovali jsme o odjíždění řidičů od otevřených vjezdových vrat. Časový interval automatického zavírání vrat 23 vteřin je nejnižší možný, což není tak dlouhá doba, aby nebylo možné počkat na jejich zavření. Zabráníme tak vniknutí cizích osob do objektu,
- v loňském roce byly odcizeny dvě hrabla na sníh, kbelík a několik smetáčků,
- k reklamacím firmě INBA bylo několika přítomnými navrženo postupovat za pomoci právníka. Výbor má tedy za úkol najít advokáta pro SVG,
- předseda upozornil vlastníky na povinnost dle stanov společenství o nahlášení změny majitele garáže výboru SVG, ne vždy to tak funguje a následně to působí komplikace při ročním vyúčtování,
- daň z nemovitosti (garáže) je nutno zaplatit do konce května, platí si každý sám,
- předseda připomenul zákaz skladování hořlavých a výbušných látek v garážích,
- znovu připomenuty všechny možnosti kontaktu na výbor SVG (telefon, e-mail, webové stránky, schránka na garážích, nástěnka), také zde lze najít potřebné informace o činnosti Společenství SVG. Výbor uvítá všechny návrhy a připomínky od majitelů garáží.
7. usnesení a závěr
Na dnešním Shromáždění bylo hlasováním přijato navýšení částky placené majiteli garáží do tzv. Fondu oprav z dosavadních 5,- Kč na 7,- Kč /m2/měsíc. Toto zvýšení nabude účinnosti od 1. ledna 2011.
V 18 hodin bylo Shromáždění ukončeno.
V Plzni, dne 11. března 2010, zápis napsal